Tkáňové soli

- kdysi jeden chytrý Němec Schüssler zjistil, že když v organismu chybí určité chemické látky- tkáňové soli, nemohou konkrétní biochemické reakce probíhat správně, což se projeví jako zdravotní potíže nebo nemoc. Na následujících řádcích Vám nabídnu stručný přehled těchto tkáňových solí a jejich hlavní použití. Soličky můžete zakoupit na recepci Gynekologického centra... 1balení cca 180 tbl. stojí 350Kč. Lze je také objednat na https://www.alternativnicentrum.cz/ .

Tabletky cucejte, jelikož se vstřebávají v dutině ústní. Chutnají sladce (díky nosnému polysacharidu), ale neobsahují cukr, takže je smí i diabetici, neobsahuje ani laktozu ani lepek. Smí je i děti a zvířátka- rozpusťte jim tbl. do trošky vody a kápněte do pusy. Dávkování určí lékařka, nebo se zjednodušeně říďte pravidlem... definujte si intenzitu potíží na stupnici 1-10, kdy 10 znamená největší potíže, užívejte tolik tbl. /den, jaký jste stanovili stupeń obtíží. Je dobré si toto číslo- stupeň problémů denně určit znovu. Různé druhy solí lze kombinovat, ale cucat v jinou hodinu (např. při zánětu se sekrecí bílého hlenu Ferr. phos. 8:00, a Kalium mur. 10:00, 13:00, 18:00 hod.).

Kalium phosphoricum

- stavy vyčerpání, syndrom vyhoření, stress, panika, nervozita, nervové záškuby- tiky, porucha funkce nervů, mozku, nesoustředěnost

Ferrum phosphoricum

- začátek (1.stadium) infekce, zánět infekční i neinfekční- akutní i chronický, teplota+ překrvení (bez sekrece), anemie, krvácení

Kalium muriaticum

- zánět se sekrecí (serozní, hlenovou), ohraničený tuhý otok na zanícené místo (2.stadium zánětu), ředí krev- brání tromboze

Kalium sulphuricum

- hnisání (3.stadium zánětu), akne, mastná kůže se šupinatěním... lupénka, ekzemy, vysoký cholesterol

Natrium sulphuricum

- čistič jater, detoxikace, hubnutí, dna, těhotenské zvracení

Natrium phosphoricum

- neutralizace kyselin- alkalizace organismu, recidivující mykozy, překyselení žaludku, "pálení žáhy", dyspepsie, dna, ledvinové kameny

Natrium muriaticum

- dehydratace, poruchy pocení, vodnaté výtoky- zvýšené pocení- průjmy- slzení, i naopak suché oči- sliznice- nedostatečné močení- neschopnost se vyplakat, místní otoky- očí- sliznic- kotníků..., alergie s vodnatou sekrecí nebo otokem, vysoký krevní tlak, lifting

Magnezium phosphoricum

- křeče, spasmy, koliky, neuroza, strach, bolest bez zánětu (když se bolest v teple nezhoršuje), nadýmaní, třes, bolesti hlavy a vysoký krevní tlak ze stressu. Pokud samo nepomáhá na křeče, dop.střídat s Calciem phosphoricem.

Calcium fluoratum

- kazivé zuby, bolesti šlach, kloubů (např. tenisový loket), cév, křečové žíly, hemoroidy, praskliny- fissury, šedý zákal, hojení kostí po zlomeninách, kostní výrůstky, prevence strií, tuhé bulky pod kůží, lifting.

Calcium sulphuricum

- podporuje činnost jater- čistí krev- zlepšuje hojení mokvajících ran (3.st. zánětu), afty, herpes, hnisavé akne, žaludeční vředy, opakované krvácení dásní i z nosu, vředy a stroupky, funkční neplodnost, pokles immunity, podporuje integritu kůže i sliznic.

Calcium phosphoricum

- dětská sůl- podporuje dělení buněk, růst, krvetvorbu, rekonvalescenci, brání nežádoucímu hubnutí, ulevuje při růstových bolestech dětí, při přetažení dětí učením, opdporuje chuť k jídlu, prevence osteoporozy, hojení kostí, artritis, kalcifikáty- bolestivé při změnách počasí, otoky mandlí, cysty, polypy.

Silicea

- léčí kůži, kožní adnexa- nehty, vlasy, nervy...čistí a vyživuje je, čistí uzavřená ložiska hnisu- abscesy (i záněty kostí), tenká papírová kůže, citlivá, vrásčitá, vysychání kloubů, kloubních chrupavek, blokuje nadměrné a páchnoucí pocení, lifting. Celková přecitlivělost, roztroušená skleroza.

Nebo jinak- které soli Vám chybí když máte:

(použijte tento doplněk stravy k urychlení uzdravení se, nevysazujte rozhodně léky bez porady s lékařem!)

Zánět

1.stadium- zarudnutí, pálení, bolest, bez sekrece a bez otoku...Ferrum phos.dle intenzity potíží až 10/den.

2.stadium- sekrece bílého hlenu, otok....Kalium muriaticum 3x2 + Ferrum phos. 2/den.

3. stadium- hnisavý zelenožl. sekret....Kalium sulph 3x2 + Ferrum phos. 2/den.

Výjimka- sekret lepkavý, jako bílek...Calc. phos.

Mykoza

Natrium phos. 2-0-0-2 + Ferrum phos 0-2-2-0

Nejíst cukr, med, bílou mouku, ANO hodně vody, syrového ovoce a zeleniny, kysané zelí.

Křeče

Magnezium phos. 6tbl. rozpustit do horké vody a vypít, dál 2x2 + calcium phos. 2x2.

Dlouhodobé záněty

Potřebuji- li vyhnisání vředu ven, vyloučení třísky, vyčištění rány, čepů na mandlích...Silicea 2x2.

Potřebuji- li aby se zastavilo hnisání uvnitř organismu, mokvavé rány vyschly, zhojila se chr. bronchitis, afty...Calcium sulph. 2/den 3-4m.

Znečištění jater

- pigmentové skvrny, akne bez hyperandrogenního stavu, šupinatění mastné kůže, zvýšený cholesterol

Natrium sulph. + Kalium sulph. (ev. pro dlouhodobou ochranu, zejm. na podzim + Calcium sulph.).

Šupinatění kůže

- suché- Natrium mur.

- mastné- Kalium sulph.

- vyrážka- Kalium mur.

Prevence keloidních jizev

Kalium mur.+ Calcium fluor.

Žaludeční vředy

Natrium phos. (odkyselení) + Natrium mur. (ochrana sliznic)

Žluč. kameny

Natrium suplh. + Kalium sulph. + Kalium phos.

Stagnace lymfy

- Akutní- Natrium phos.(odkyselení) + Natrium sulph. (vyčištění lymfy)

- Chr.- Natrium sulph. + Kalium sulph. + 2 litry vody/den.

Ledvin. kameny

Calcium phos. (vápenné kameny) + Natrum phos. + Magnezium phos (relaxace cesty pro jejich odchod)

Pálení žáhy

v krku- dehydratací- Natrium mur., vypít 2l vody/den

v jícnu a žaludku- překyselení- Natrium phos.

Otoky

- bledý otok- homeopatikum Apis, nikoli Schuslerovu sůl. Nejíst sůl, pít dost vody.

- tuhý otok- zvýšená hustota krve, riziko trombozy, embolie, tuhý otok DKK, potřeba vyloučit jedy z organismu (poštípání hmyzem, při zvýšené funkci štítné žlázy, reakce na očkování), popáleniny.....Kalium mur.

- místní otok kdekoli- v obličeji, očí, puchýřky....Natrium mur.

Dna

Natrium phos.

Šedý zákal

Calcium fluor.

Cysty, boule

- vodové... Natrium sulph.

- hlenové...Kalium mur.

- tvrdé...Calcium fluoratum

- tuhé, pružné... Calcium fluor....i pavoučkové névy, varixy, tromboflebitis

Kosti

- hojení kostí, osteoporoza, růstové bolesti kostí, kostní výrůstky... Calcium phos.

Nespavost

- z přetažení, vyčerpání- Kalium phos.

- ze stressu- Magenzium phos.(uvolní nervy) + Calcium phos.(uvolní svaly)

Autoimunita

Natrium sulph.+ Kalium sulph.

Myomy, hyperplazie prostaty

Kalium mur.

Chrupavky

+ nehty, ateroskleroza,lifting...Silicea...zbavuje tělo všeho nevhodného- POZOR- může vyloučit i implantáty, zvýšit překyselení, proto při překyselení...Silicea 1:2 Natrium phos.

Revma, noční pocení

Calcium phos.

Bolesti hlavy

- z přetížení (i dětí ve škole)...Calcium phos.

- z překyselení (+pálení žáhy, mykozy, zhoršení hojení)...Natrium phos.

- ze stressu...Magnezium phos.

- když spánek nepřinesl odpočinek, z vyčerpání fyzického či psychického, z dehydratace např. po průjmu....Natrium mur.+ 2litry vody/den.